søndag den 1. juni 2014

Den hemmelige karakter i Tommy Seebach sange

I morgen har jeg 3 måneders dag med Berlin. Jeg har været væk fra Danmark i 3 måneder. Jeg har kun 2 måneder tilbage i Berlin. Jeg er gennem hele mit følelsesregister, når jeg tænker på det. Både når jeg tænker på, at jeg har valgt at forlade det land jeg elsker og de mennesker jeg elsker, og vil gøre alt for i 5 hele måneder. Det er i og for sig en meget egoistisk handling, men jeg tror på og mener, at jeg er en bedre version af mig selv, når jeg returnerer. På den anden side er det utroligt svært for mig, at jeg "kun" har to måneder tilbage i Berlin. Jeg har mødt en masse fantastiske mennesker, mange mennesker jeg aldrig ser igen. Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi de bor på den anden side af jorden. Udveksling er lidt ligesom efterskole. Du kommer så tæt på så mange mennesker på meget kort tid. Jeg er stort set sammen med de her mennesker 24 timer i døgnet - de er alt jeg har. Halvdelen af os bor i det samme kollegium. Forskellen er bare at vi ikke kommer fra samme land. De forskellige kulturer har givet mig et helt nyt perspektiv på livet, på mig selv og på min egen kultur. Berlin har givet mig så meget! Jeg tror "shit just got real", fordi jeg på nuværende tidspunkt skal til at opsige alt i Berlin, jeg skal planlægge min hjemrejse, jeg skal finde et job, og jeg skal tage en masse eksaminer. Summa Summarum for pokker, hvor jeg savner Danmark, min dejlige familie og mine fantastiske venner, men for pokker, hvor bliver mit hjerte splittet i to, når jeg skal efterlade byen over alle byer, og mennesker, som har gjort mig bedre, mennesker, som har givet mig uforglemmelige minder, og som har ændret min retning i livet. Men ingen sorger på forskud herfra, jeg skal nyde de næste to måneder, som aldrig før <3

Så hvad har jeg egentlig lavet den sidste måned...
Jeg har haft besøg af to fantastiske tøser, først Pøbbi, så Emilios. To af de tøser, der er helt begravet dybest  i mit hjerte. Vi fik brugt lidt for mange penge, "gjort" en masse af dersens sightseeing og ja, toppen af kransekagen var helt bestemt, da min elskede iPhone 5 blev stjålet. Indlægget bliver derfor "tamt" i nogle henseender, da jeg render rundt med en gammel, gammel Nokia, som rent faktisk (og nej, jeg lyver ikke) tager FEM MINUTTER om at tage et billede. Jeg er ikke engang sikker på, at der er tale om pixel i de billeder telefonen tager, i så fald, må det være mikro. Jeg er derfor ikke tilgængelig på snapchat eller whatsapp, så undskyld for alle de fantastiske billeder/ videoer og beskeder, jeg er gået glip af ;-) 

Her er et lille udklip af de bedste Canon moments (jeg har ikke et Codak), jeg har fanget på mit oldschool digital kamera undervejs:




Nå ja, og så har det været omkring 30 grader det sidste stykke tid. Så jeg er efterhånden blevet så bekvem med de varme grader, at jeg er stoppet med at gå i shorts ved "kun " 23 grader. Jeg burde komme ned derfra. Varmen (på trods af ekstreme mængder solcreme) har resulteret i en rød/ brun kulør, og en voldsom mængde fregner. Jeg mangler kun krøllerne, så er jeg som taget ud af en Tommy Seebach sang.

Det gode vejr har resulteret i en masse udendørsaktiviteter. Vi har besøgt nogle forskellige "strande" omkring Berlin - Mögelsee og Wannsee. Jeg kan endnu engang konkludere, at jeg er "pool typen" (Sand er træls!). Men hvis jeg skal være helt ærlig, så ændrer det ikke på, at jeg savner det rigtige "hav" og rigtige "strande". Det er bare anderledes! Og der er også en hel anden luft ved havet end ved "det falske sted" - jeg ved godt, det hedder de falske steder, men synes det lød sjovere, hvis nogen er i tvivl, så lavede jeg lige en direkte reference til Morten og Peter :-D HAHA!

Jeg har også været til Beer og Beef festival, så har jeg været på en efterladt flyveplads, som er lavet om til en park, jeg har set et efterladt bryggeri, jeg har været i zoologisk have, jeg har gået over 300 trapper op i et tårn (og ja, jeg betalte faktisk for det), jeg har været til en fotoudstilling to gange, fået en brunch i lag (TRE LAG), "lånt" en valgplakat med Angela Merkel (som jeg stadig mangler at hænge op på min væg), jeg har været i Berlin Kurier i bikini (nej, ikke som side 9 pige), jeg har været til Hungry Monday - hvor jeg fik gratis mad ved at sige et kodeord, jeg har kørt i cykeltaxi, jeg har drukket TOP og røget Blå Kings, jeg har været i vandet, læst en masse til eksamen, lavet en laaang rapport om etik, grint, lært at ikke alle mennesker vil behandle dig med respekt, gået ind på en politistation og sagt på tysk, at jeg havde stjålet min egen telefon (jeg tror i det mindste, at jeg reddede deres dag ;-) ), danset og meget, meget mere.

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde alt var en dans på roser. Alle måneder har op- og nedture. Jeg vælger at se det skønne, og da der ikke er et poetisk gen i mig, holde mig til citatet:

"Fall down seven times, stand up eight"

xoxo, den-hemmelig-karakter-i-tommy-seebach-sange-fregnefjæs-vi-kan-også-kalde-mig-mariehønen-evigglad-da-den-har-prikker-og-er-glad Katrine

P.s. Jeg har set en lækker tysker! Det tog kun tre måneder!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar