mandag den 21. april 2014

Jeg er altså studerende

På trods af mit nye livsstil - "drinking 9 to 5", så er jeg stadig studerende ;-) Tyskland er meget anderledes fra Danmark, min normale skoleuge hedder mandag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag. Størstedelen af mine lærere taler udmærket engelsk, men den såkaldte "flade struktur" mangler ;-) De fleste er stramme i betrækket, læser direkte op af et manuskript, og på trods af mine fags mange løsninger, er mange af den overbevisning at der kun findes et facit. I Danmark ville jeg højst sandsynligt stille spørgsmålstegn ved dette facit, men da karakterne består af præsentationer, skriftlige afleveringer, skriftlige eksaminer og tilstedeværelse i klassen - udelukkende baseret på lektorernes personlige mening - har jeg valgt at lægge stilen: "Just smile and wave" ;-) Vi bruger generelt ikke bøger, eller for den sags skyld artikler til vores undervisning. Målet er at vi kender teorierne indenfor hvert fag, hvilket vil sige at jeg faktisk træder tilbage på redegørelse niveauet af den danske skole.. Af samme grund er mine lektorer (allerede) ganske begejstrede for mine "evner". I forrige uge gav min marketing lærer mig af samme grund knuckles midt i timen.. På trods af hans ellers stramme facon ;-) Street credit om man vil! HAHA.

Nu til alt det sjove ;-) Jeg bliver nok aldrig en god blogger eftersom jeg har forsømt skriverierne et par uger nu, men lad os starte fra enden af - ren dagbogstil ;-)

Mandag d. 07.04:
Mandag var hård.. Jeg havde timer hele dagen med meget få pauser, og jeg var hårdt ramt ovenpå weekenden. Mit hoved var stadig påvirket efter den farveflaske, jeg fik i hovedet til Neonsplash. Jeg overlevede dog dagen, og tog også med ud for at fejre Malin og Hanna på en indisk restaurant om aftenen. Jeg måtte dog give op tidligt på aftenen, da mit hoved havde brug for hvile.

Tirsdag d. 08.04:
Jeg har allerede 3 eksaminer i næste måned, så da jeg altid har fri om tirsdagen, fik jeg printet noget af det materiale, jeg skulle have styr på. Malin og jeg tog i biffen om aftenen for at se "The Divergent". Det var prepremiere og skide billigt :-) Filmen var virkelig god, men jeg savnede mit sædvanlige bland-selv slik ;-) Vi tog forbi "bowling teamet" på vej hjem for at sige hej. Hver tirsdag tager de fleste til bowling (2 timers bowling og fri drikkelse). Det var ganske underholdende, da alle var skide fulde ;-)



Onsdag d. 09.04:
Jeg havde International Management for første gang. Læreren er utrolig sjov, nede på jorden og så hedder han Holger. Han grynter og griner af sig selv, hver gang han siger noget. Han har danske rødder, så han blev ved med at spørge "Hvordan går det?". Om aftenen smuttede Sarah og jeg på Marco Polo - en italiensk restaurant ved siden af hvor vi bor. Jeg har kun været der to gange, men de skreg "COPENHAGEN", da jeg kom ind. Jeg har prøvet at forklare, at jeg altså ikke kommer fra København, men det er vist det eneste de kender til Danmark ;-)

Torsdag d. 10.04:
Sarah og jeg udforskede området med en laaaang gåtur. Vi endte på toppen af en bakke, hvor man kunne se udover Berlin. Jeg fik læst en masse, så jeg ikke behøvede gøre det i weekenden, når Camilo kom på besøg.



Fredag d. 11.04:
CAMILO KOM PÅ BESØG :-) Og som altid, når jeg drikker med den hipster, så går det galt. Vi var heldigvis kun i Bierkeller i huset ved siden af hvor jeg bor, men han måtte bære mig hjem.. Vi lavede en vennepagt, om at jeg skulle farve mit hår mørkt, og Camilo skulle have en tatovering. Han mangler dog stadig at overholde sin del af aftalen :-D



Lørdag d. 12.04:
Dagen derpå..... Jeg var stadig fuld, da jeg vågnede, og jeg skulle på studie.. Folk ved busstoppestedet grinte af mig, fordi jeg ikke kunne gå lige. Jeg troede, at jeg kunne huske 80 % fra aftenen, men da jeg kom på studie gik det op for mig, at jeg kun huskede 20 %.... Maks.. Jeg fik en masse historier, så en masse videoer, og generelt var mine studiekammerater meget imponerede over at jeg mødte op med den promille. Heldigvis havde jeg ikke direkte gjort noget dumt... Jeg havde bare været ret fuld og glad. Jeg fik en del venneanmodninger på FB fra folk, jeg åbenbart var blevet venner med om fredagen.

Om aftenen skulle vi til fødselsdag ved Jonathan. Vi kom mega sent hjem fra byen, fordi vi havde været ude og shoppe (eller vi købte faktisk ikke noget), så vi skyndte os at spise på Marco Polo (igen...) og så skulle mit hår også lige farves ;-) Efter fødselsdagsfesten tog vi videre til Ritter Butzke - den indtil videre fedeste club jeg har været på. Super god stemning, lækkert set up og skønne mennesker. Vi var hjemme kl. 11 dagen efter. På vej hjem faldt vi i snak med nogen fra Australien - så nu snap'er Sarah og jeg med Skippy og ven :-D HAHA



Søndag d. 13.04:
Vi var fuldstændig smadrede... Camilo og jeg sov næsten hele dagen.. Vi kunne ikke tage os sammen til at stå op før kl. 19.. Camilo havde hørt om en italiensk restaurant på Kreuzberg, som vi skulle prøve. Restauranten hed Goldener Hahn, og det var ganske enkelt fantastisk. Vi fik en såkaldt "tasting" på 8 retter, stemningen var utrolig afslappet og interiøret var som at træde ind i en film fra 60'erne. Det kan varmt anbefales!



Mandag d. 14.04: 
Camilo og jeg tog lige en quick sightseeing gennem byen inden jeg skulle på studie. Efter studie afleverede jeg ham i lufthavnen. Jeg håber snart, at han kommer på besøg igen! Det var så skønt at have besøg af en, der virkelig kender en :-)



Tirsdag d. 15.04:
Ikke noget at rapportere hjem om - bare afslapning med Sarah og en lang gåtur.

Onsdag d. 16.04:
Min lærer valgte at bruge to timer på historie. Han startede i -5000 før Kristus... Han nævnte endda pirater, men ikke vikinger - jeg var som stolt dansker lidt skuffet ;-)

Om aftenen holdte Simon og Margaret fødselsdag i Bierkeller. Alle gik helt bananas ;-) Ja, billederne taler for sig selv! Afterparty ved Malin selvfølgelig!





















Torsdag d. 17.04:
Tyskundervisning.. Det burde undersøges om man snakker bedre tysk med promille - det føltes ihvertfald sådan. Jeg mødtes med Hoe og hendes kæreste til frokost. Super dejligt med et frisk pust hjemmefra, og så har Hoe jo også bare fundet en rigtig sød kæreste :-) SKØNT! Om aftenen holdt Mark fødselsdag. Desværre var der nogen, der ikke kunne finde ud af hvordan man skal opfører sig - åbnede alle hans skabe, og begyndte at lave mad. De blev smidt ud, men det ødelagde lidt af stemningen, men det var en kanon god fest med glade mennesker!



Fredag d. 18.04:
Påskefri - HURRA! Det betød hovedrengøring og frokost med Sarah inden jeg tog turen til Hamburg for at tilbringe weekenden med min familie. Weekenden var virkelig dejlig afslappende, og det var dejligt at se min familie igen. Jeg fik nogle danske madvarer, og mine elskede Blå Kings. Vi fik spist påskefrokost, gået ture og snakket en masse. Jeg tog hjem til Berlin i dag. Jeg har brugt dagen på forberedelse af en præsentation med nogle studiekammerater, og så var Sarah og jeg ude og spise sushi. Det er dejligt at være tilbage :-) Man kan hurtigt blive rastløs, når ens krop er blevet vant til at være i gang hele tiden, men jeg tror det var sundt med en afslapningsweekend. Og så er der jo intet der varmer ens hjerte, som at tilbringe tid med dem der betyder allermest <3






















Jeg er helt færdig nu.. Og hold da op et struktureret og kedeligt indlæg - jeg lover at blive bedre ;-)

xoxo, studerende og kedelige Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar