søndag den 4. maj 2014

Katrine Ohne Filter


Highlights

MyFest: Alle bør tage til Berlin 1. maj, og opleve MyFest på Kreuzberg - Distortion go home! Jeg har aldrig set så mange mennesker samlet på et sted på ÉN gang. Musik, street food og masser af tosset dans ;-) Alle har fri d. 1. maj, så en del går også i byen dagen før. Det bliver kaldet "Tanz in den Mai". Ikke desto mindre, er der områder man skal holde sig fra, når mørket falder på, da voldsomme demonstrationer er en stor del 1. maj i Berlin.



King's Day: Den hollandske nationaldag. Alle skulle bære noget orange. Jeg havde orange negle, læber og øjenskygge, samt hollandske flag malet på armene. Hollænderne havde pyntet op, og spækket playlisten med hollandsk musik. 



Karaoke i Mauerpark: Fantastisk underholdning en søndag eftermiddag! Både gode, og ekstremt dårlige sangere ;-) Der er folk, fra hele verden, som melder sig. Sidste søndag oplevede vi både den nye Stevie Wonder, "Hit me baby one more time" med fransk accent fremført af en mand med ekstreme moves, et bryst, der forvildede sig ud under en dans til alles begejstring - den arme pige havde ingen idé, og troede folk klappede fordi hun var god og meget meget mere.



Surprise for Pierre/ Napoleon: Vi ville holde en surprise fødselsdagsfest for Pierre. Han havde dog selv planer, så vi var nødt til at lade som om vi var de værste venner i verden, og ikke havde tid/råd/helbred til at gå i byen med ham i onsdags. Han havde sagt til nogen af de andre studerende, at alle var ligeglade med hans fødselsdag. Det var super hårdt, ikke at afsløre vores overraskelse, men det var dét hele værd i sidste ende, og Pierre, ja, han elskede os ;-)



Barområde ved Warschauer str: Jeg skal have taget nogle billeder næste gang, at jeg tager derhen. Det er gamle fabriksbygninger med omtrent 30 forskellige barer, hvor det er gratis at komme ind! Musikken er ikke kun elektro :-) Vi fandt en 60'er bar. Eneste minus er, at de ikke kan lave Jægerbombs ;-)

Burgeramt: Tredje burgersted, jeg har været i Berlin ;-) Når jeg har været på alle de berømte steder, laver jeg en anmeldelse af den bedste :-D HAHA!

Movie-nights: Da, pengene har været få sidst på måneden, og energien brugt, har vi set en del film. Jeg har nu endelig fået set "Wolf of Wall Street", "12 Years a Slave", "21 Jump Street" og "That awkward moment" :-) Alle værd at se! Hurra for gratis underholdning på nettet ;-)



Min nuværende sindtilstands top 3:

1. Jeg er lykkeligere end nogensinde før!
Jeg har altid syntes, det var svært at hvile i sig selv i et samfund, hvor idealer af den "sande" skønhed konstant var eksponeret, da det for mig personligt har fremhævet alt ved mig selv, der ikke var "perfekt". Det er anderledes her i Berlin! Alle bliver accepteret for hvem de er - lige meget hvem du er, hvordan du ser ud, hvordan du opfører dig, danser, snakker, er du okay. Det er gået op for mig, hvor mainstream vi egentlig er i Danmark. Selvom vi alle mener, vi er individualister, så ser man tydeligt hvem der er danskere i bybilledet - vi har en mainstream stil. 

Som de der kender mig ved, har jeg haft noget af en kamp med et vægttab det sidste år, og jeg er næsten nået i mål. Ikke desto mindre er hovedet ikke helt fulgt med. Berlin lærer mit hoved at følge med - Berlin lærer mig, at jeg er god nok som jeg er, og at jeg ikke behøver at tabe mig 10 kg mere, og jeg ikke behøver mine extensions, falske negle eller øjenvipper for at være tilfreds. Jeg savner dog mine extensions - jeg er bare en "sucker" for langt hår, og yderst utålmodig - så mon ikke jeg går mainstream, når jeg kommer hjem ;-) 

Den anden dag havde jeg ikke Make Up på, og mange kommenterede mine fregner. De undrede sig over, hvorfor jeg altid dækkede dem, da de alle synes, jeg var smukkere med. Jeg har altid hadet mine fregner. Forstå mig ret - det er ikke komplimenterne, der lærer mig at hvile i mig selv, for hvis hovedet ikke er med, så er de irrelevante - det er indstillingen til skønhed. Skønhed kommer i så mange forskellige størrelser, og her føles det mere accepteret! At være et sted, hvor jeg lærer at acceptere og elske hvem jeg er indeni og udenpå gør mig lykkeligere end nogensinde før :-)

2. Jeg vil leve mine drømme ud!
Jeg har arbejdet siden jeg kunne. Mit mål har altid været at blive færdig med min uddannelse, så hurtigt som muligt, så jeg kunne starte min karriere. Jeg brænder for mit fag! Og selvfølgelig, hvem vil ikke gerne af SU og tjene penge!? Men hvad nu hvis jeg til januar kastede mig selv ud på arbejdsmarkedet - fik et job indenfor mit felt... Ville jeg så nogensinde nå alt det andet jeg drømmer om? Ville jeg så nogensinde kunne tage den rejse langt, langt væk, jeg altid har ville på?! Ville jeg overhovedet kunne få mit drømmejob uden en master?! Og hvis jeg fik det job, ville jeg så slå mig ned.. Finde en mand, få børn, og så er dét det. Der er ikke noget galt i, at slå sig ned, men det er JEG slet ikke klar til ;-) 

Til august starter jeg et halvt års eventyr på Sjælland med en drømme praktikplads. Til januar er jeg færdig med min PBA. Fra januar og 2 år frem kommer der til at ske en masse nye ting. I hvilken rækkefølge og med hvem, vil tiden vise ;-) Det hele er alt sammen meget spændende, men jeg prøver mit bedste på ikke at planlægge (som jeg altid har gjort), og i stedet tage alt, som det kommer. Der er kun en ting, der er sikkert - jeg VIL leve mine drømme ud, mens jeg stadig kan!

3. Jeg er medicinfri!
For tre dage siden tog jeg min sidste medicin. Den sidste medicin efter bilulykken i august sidste år. Jeg har kun haft hovedpine 1 dag hernede. Jeg passer min træning, og min korttidshukommelse er blevet bedre :-) Jeg har lyst til at græde af glæde, for puha en omgang... Men bilulykken gav mig modet til Berlin! Og lærte mig at værdsætte hver dag mere, deriblandt at tage det positive ud af det negative - jeg smiler derfor i dag - selvom jeg skal bruge hele dagen på studie, fordi der er så meget at være glad i låget over!!  

Min nuværende sindstilstands bund 3:

1. Jeg kan ikke sove igennem!
Jeg går i seng i god tid. Jeg sætter min telefon på lydløs. Så tænker jeg i flere timer med lukkede øjne. Så falder endelig i søvn, men vågner 3-4 gange med 2 timers interval. Jeg har endnu ikke sovet en hel nat her i Berlin. Tips vil blive modtaget med kyshånd!!

2. Jeg er blevet kedelig!
Jeg ville gerne være typen, der engang imellem kunne give lidt slip, og bare leve livet uden at tænke alt for meget over tingene, men mit ambitionsniveau er simpelthen for højt, til at være ligeglad ;-) 

Jeg har brugt utrolig meget tid på mit studie de sidste par uger. Jeg har 6 fag med 2-3 eksamensdele i hver, der tilsammen giver en karakter. Jeg skal dermed producere omtrent 18 dele (præsentationer, opgaver, skriftlige eksaminer) på 3 måneder, og jeg vil jo helst kun have topkarakterer ;-) Så lige nu går en masse af min tid med det. Jeg prøver samtidig at få ALT færdigt, der skal præsenteres/afleveres de næste par uger, så jeg ikke skal lave skolearbejde, når mine veninder kommer på besøg. 

3. Jeg er fattig!
Alting er billigere i Berlin (stort set), men når ens eneste indtægt er SU, og man stadig har udgifter i DK - så føler man sig ret på r.... Jeg har derfor nu lavet et budget, da alle feriepengene og min opsparing er brugt, og skat valgte at snuppe lidt ekstra penge... Et stramt budget! Den positive side er at jeg ikke har råd til at spise usundt, og gå alt for meget i byen - den negative side er, at jeg (måske) går glip af noget.

Slutter lige af med min nyeste repeat sang ;-) Enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=yU7rzlMX2s4

xoxo, Katrine uden filter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar