tirsdag den 18. marts 2014

Cykelmyggen Magnus med tyskkundskaber im Keller

Jeg vandt en præmie til banko!!! Hurra ;-) Præmierne var udelukkende danske, så jeg fik dansk lakrids, vingummier, vafler og chokolade samt glögg... Lægger nu inde med 2 liter glögg. Jeg forsøgte at drikke det koldt med Malin, da jeg håbede/ troede det ville have en smag af Sangria, men næ nej.. PUHA! Enhver er velkommen til at hente det hos mig, free of charge ;-) Det fedeste ved at jeg vandt, var at det var i sidste spil. Jeg havde opgivet håbet, faktisk havde hele bordet jeg sad ved, opgivet håbet, indtil det magiske "33" blev råbt op. Jeg blev klappet af, fordi jeg blev SÅ glad, og fordi jeg sad ved "taberbordet" :D Man bliver sgu helt grebet af gammelmandsstemningen ;-) Simon blev så grebet (ellers er han bare en dårlig taber), at han blev sur over et barn vandt. HAHAHAHAHA! Det tyder på, at jeg ikke KUN bliver en gammel discountjæger med katte, men også med en forkærlighed for banko! Vi skulle have været ude igen lørdag, men jeg kunne simpelthen ikke magte det - så Malin og jeg tog på late night shopping efter dagligvarer i det lokale supermarked. Butikkerne i Berlin har lukket om søndagen, så vi tog det fornuftige valg ;-)


Søndag var sov-længe-dag. Man får helt dårlig samvittighed over at sove til kl. 11, når man er i en by med så meget at se. Vejret var på den anden side lort, så det forsvarede lidt det valg ;-) Vi tog en ti stykker op til Mauerpark, selvom vejret var skidt - kun for at finde ud af at markedet var reduceret til tre kæmpe boder pga. vejret. Vi fik dog købt cykler, Malin, Hanna, Adrian og jeg. Vi har alle givet cyklerne navne, min hedder "The Black Monster". Jeg slap med 60 euro, og den er næsten som ny.. Hvis man lægger to og to sammen, kan man dog regne ud at størstedelen af de cykler, der bliver solgt, er stjålet. Jeg tror dog på det bedste i mennesker, og håber at det var mine forhandlingsevner, der fik reduceret prisen med 40 euro fremfor alt andet ;-) Vejret kaldte på en kaffé/ café date , hvilket vi udnyttede til fulde. Jeg har fundet ud af, at jeg elsker Chai Latte - især den fra Starbucks... Det kan godt blive en dyr omgang!


Vi cyklede hele vejen fra Prenzlauer Berg til Warschauer Str. Vejret var heldigvis blevet en lille smule bedre, og turen var skøn (bortset fra en enkelt afhoppet kæde). Det var en skøn dag, der blev afsluttet med Alcatraz Marathon på Viaplay. Tak til mit FB netværk for tippet om hvordan man skifter IP adressen til dansk! Ellers have det været lange synkroniserede seks måneder!!

Mandag var første dag med intensivt tyskkursus...... Jeg tror, at den mest dækkende sætning for det er: fååårk nåed lååårt... Jeg kom på det midterste hold ud af 7, hvilket passede mig meget fint. Det var dog ekstremt trættende, og jeg blev mindet om, hvorfor tysk aldrig har været mit yndlings fag - præpositioner GO HOME! Jeg er dog indstillet på at lære det, og det gik da også bedre i dag.. Efter skole købte jeg en lås til min nye racer, og Malin og jeg tog til Kreuzberg for at lede efter en rygsæk, da jeg ikke har nogen kurv på cyklen, og notes blokke til at notere vores nye tyskegenskaber i. I Kreuzberg fandt vi den lækreste Buchhandlung/ Comic Store med de vildeste bøger. Blandt andet en bog med vilde/ grimme tatoveringer (se billedet nedenfor - I må selv gætte hvad det forestiller ;-) ). Vi fandt ingen af de ting vi kom efter, men vi havde en hyggelig tur til "Tyrkiet" ;-) Det var som at være i Istanbul med butikkerne, menneskerne, og alle de Döner butikker.


Da jeg kom hjem var jeg totalt smadret, og havde egentlig lovet, at jeg ville tage med Simon ind til nogen andre udvekslingstuderende til St. Patrick's Day. Jeg prøvede at krybe udenom... Men, det gik ikke så godt. Jeg endte med at tage med, og jeg havde det faktisk rigtig sjovt! Jeg fik snakket med nogen flere, og fik et par øl (måske en for meget). Vi endte med at være hjemme halv to... Jeg var ikke specielt positiv, da mit vækkeur ringede kl. 7 i morges, men afsted kom jeg til flere tyske præpositioner.. Vores lærer beskriver vores grammatik, som "im Keller"... Ja, så kan man selv vælge om man skal tolke en kælder som et godt eller skidt sted ;-)



Jeg fik mit skema i dag, og alle mine fag er blevet accepteret! Der skal lige rykkes lidt rundt på nogle, der overlapper hinanden, men ellers er det hele bare super prima ;-) Eller... Forelæsningerne lægger hovedsageligt om eftermiddagen/ aftenen, og der er også nogle om lørdagen. Omstilling er vist ordet. Jeg er dog ved godt mod, og glæder mig til at komme i gang :-)

Tchussie, som de siger i Berlin ;-)

xoxo, cykelmyggen fra kælderen Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar