tirsdag den 11. marts 2014

Discounthunter og kommende kattekvinde

Med alle de indtryk og alle de mennesker, har jeg brugt de sidste to dage alene. Jeg skal starte i skole i overmorgen, og i morgen har jeg både en aftale med søde Nadja - KANON pige og min buddy - RED. hjælpepædagog udstedt af studiet for at jeg ikke er helt lost i denne by, og så skal jeg afsted med en masse andre Erasmus studerende om aftenen.

Jeg har ikke noget imod at være alene. Jeg nyder derimod stilheden i hovedet og muligheden for bare at suge alt til sig i ens eget tempo.

Jeg elsker at lave mad, og prøve nye ting, så jeg har prøvet mig lidt frem med nogle forskellige madvarer hernede. Jeg har savnet skyr ekstremt meget, hvilket jeg aldrig troede, at jeg ville komme til, eftersom jeg i starten syntes, at det smagte af gammel sur tykmælk, men anyways hjemme er det blevet en fast del af min kost. Jeg har derfor ledt efter et alternativ - tyskerne er ikke kommet med på "skyr/protein/helsebølgen" endnu - og har endelig fundet kvark. Ikke almindelig kvark, men spisekvark med 0,2 % fedt og med smag! Glæden vil ingen ende tage ;-) Det smager af Danon! Og jeg er så begejstret, at jeg tror, jeg er nødt til at smugle et par kg med hjem til august! Og NÅ JA, så koster et halvt kg. 4 kr. Som om jeg ikke havde fået nok glæde har jeg også fundet Ice Tea (Lipton selvfølgelig) Zero Sugar til 6 kr. for 1,5 l.!!! Ja, det er med at se glæden i de små ting også ;-) Generelt smager min madlavning bedre hernede, og jeg er ikke sikker på om det er fordi jeg har mere tid, bedre råvarer eller fordi jeg er så heldig at have fået et gaskomfur, som om muligt er Guds gave til mennesket! Tænk jeg kunne skrive så meget om dagligvarer ;-) Det ender sgu med jeg bliver 40 uden mand, men med 20 katte og en passion for kvark, zero produkter og gaskomfurer... Åh gud...



I dag tog jeg på udflugt. Jeg tog HEEEELEEE vejen til det yderste af Sydvest Berlin for at besøge Primark. Emilie har snakket om den butik i evigheder, og jeg var simpelthen nødt til at se den. Jeg elsker den! Det er forfærdeligt hvad man kan få for ingen penge, og det hele er så LÆKKERT! Til dem, der endnu ikke har været i Primark, så er jeg lidt i tvivl om jeg vil råde jer til at tage afsted.. Man bliver så, ja, fascineret. Jeg endte selvfølgelig med at bruge 2 timer derinde... Jeg bruger ALDRIG mere end 5 min. pr. butik, men wow... Jeg kom til at købe et par ting, men når jeg så omregner hvad jeg egentlig har givet, er jeg træt af jeg ikke købte mere. 30 kr. for et sort tørklæde, 19 kr. for solbriller, 52,5 kr. for den hvide skjorte og 37,5 kr. for T-shirten. Kan I se min pointe?? Årets festival outfits til Skanderborg skal helt sikkert købes der - er du klar Emilie? ;-)
Udforskningen af butikkerne guidede mig videre til dm - det tyske svar på Matas - hvor jeg fandt et alternativt make up mærke p2, hvor alle produkter koster ml. 14-28 kr. Det ser umiddelbart lækkert ud, og til de penge, er det et forsøg værd ;-) MAC produkter er også billigere i Berlin, så hvis det går helt galt, kan jeg altid gå tilbage til det sikre valg.

Nu hvor det har været så godt vejr, har jeg også udforsket Kreuzberg til fods. Et fantastisk område med en virkelig tiltrækkende charme, og masser af liv. Jeg gik et par gader rundt, og det er "street", som de ville sige i Natholdet ;-) Jeg ser frem til, at nyde mere af det område de næste mange måneder - det er lige min stil :-)



xoxo, discounthunteren og kommende kattekvinde Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar