onsdag den 5. marts 2014

Omskåret, registreret og virtuel

Mandag d. 03.03.14

Min krop er træt, meget træt. Jeg fik nøglerne til mit kollegieværelse i dag! Det er på anden sal (selvfølgelig den øverste etage), hvilket er udemærket, på nær når der skal flyttes ind ;-) Men nu er tingene nogenlunde på plads, og jeg har fået sat nogle ting op, der får mig til at føle mig hjemme. Jeg var lige ved at gå i panik, da jeg nåede til den sidste pose med ting og stadig ikke havde pakket min nye elskede sne-halvkugle-køleskabsmagnet ud - en souvenir fra London fra sødeste Emilie. Heldigvis dukkede den op, og jeg tror faktisk ikke jeg har glemt noget, i hvert fald ikke noget af vigtighed ;-)



Min ”buddy” Nadja hjalp mig med at få nøglerne i dag. Hun er kanon sød og har lovet at vise mig det bedste af byen på fredag, da hun er født og opvokset her. Hun snakker heldigvis engelsk, men viceværten derimod var en ægte ”Berliner”. Tungen skulle holdes lige i munden, når man skulle forstå ham, hans indforståede jokes og slang udtryk – jeg tror dog, at jeg fangede essensen af hans timelange rundtur på kollegiet og fik grint de steder, det var passende!

I dag har jeg lært at jeg ikke kan få remoulade, Blå Kings, ordentlig pilsner, leverpostej, lakrids og torskerogn i Berlin. Jeg kan dog få Red Bull – Zero Calories, og jeg er allerede fan!
 
Jeg er pt. afskåret (Jeg var lige ved at skrive omskåret – en god joke anyways Simone, hvis du læser dette) fra omverdenen = ingen internet. Så undskyld for de manglende snaps, vanvittige selfies, duck faces og ligegyldige statusopdateringer – de skulle gerne snart komme igen!

xoxo, (”omskårede”) Katrine

Tirsdag d. 04.03.14
Jeg har lært den bureaukratiske side af Tyskland at kende i dag. Registreringer her og der, og alle vegne. Nu er jeg på papiret ”Berliner” med en tysk bankkonto, og en registreret adresse. Det tog en krig og tyve år ekstra at fare rundt til alle de forskellige kontorer. På et af disse var ventetiden 1,5 time. Jeg tror ovenikøbet, at jeg sammenlagt har skrevet min underskrift tyve gange i dag – mon ikke den hjemsøger mig i mine drømme!? ;-)

Jeg har også været i Kaufland i dag, og det eneste jeg kan sige er BILKA GO HOME! Forestil jer et center, hvor der er omkring 20 forskellige versioner af hver vare – velkommen til Kaufland. Jeg kom levende derfra, selvom min far og jeg flere gange farede vild. Min mor mistede vi ved toiletterne, men fandt hende heldigvis ved udgangen igen ;-)

I morgen skal vi endelig lege turister. De praktiske ærinder er i det store hele på plads, og vi kan ånde lettet ud – nok mest min far ;-)

xoxo, den registrerede Katrine

P.s. VISA er ikke internationalt (ikke i Berlin anyways) – selv IKEA tager kun EC card, så husk Euro når turen går til Berlin ;-)

Onsdag d. 05.03.14

Det begynder snart at føles som "kære dagbog" ;-) Og sikke nogle romaner jeg får skrevet - jeg må have meget på hjerte.

Dagen var en afslapningsdag med sightseeing og rendyrket hygge med de gamle <3 Jeg kommer til at savne dem!
 



Det er gået op for mig i dag, at det eneste, der på min udveksling kan få mig til at længes hjem er mit behov for at være der for dem, jeg holder af. Jeg ved min familie og mine venner er der ligemeget hvad (også når jeg kommer hjem), men jeg har svært ved ikke at kunne give dem et kram, hvis de har brug for det, være der til vigtige fødselsdage eller bare drikke en øl, hvis det er dét, der er behov for. Mange vil nok tænke, at jeg skal til at slappe af, og det kun er et halvt år, men det betyder meget for mig. Så hvis I/ du (I ved selv hvem I er) har brug for en virtuel krammer, øl eller andet, er jeg nu kørende online ;-) Og kan findes på Skype under det originale navn KatrineJacobi. 

Vi ses på Skype!

xoxo, Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar