søndag den 23. marts 2014

Katastrophe at Jägermeisterstrasse

Berlin - you are killing me softly! Samlet set har jeg på en uge indtaget alkohol 4 ud af 7 dage, og jeg har endda været en af dem, der har sagt nej flere gange.. Jeg regner dog stærkt med, at det stilner lige så stille af, når vi er færdige med vores introuger, hvor der er fester non-stop... Eller det vil sige, Berlin fester døgnet rundt, jeg må bare tilbage til virkeligheden ;-)

Onsdag var der fodbold i Bierkeller, den tilstødende kollegiebar, og vi skulle bare lige ned og kigge. Vi var der også kun en time, hvorefter vi mente det var tid til "afterparty" ved Malin.. Det blev en lang nat, men hold nu op, hvor var det sjovt. Undervejs bankede en tilfældig tysker på døren, og ville feste med, han havde en sjov hat og de vildeste moves, så han blev da selvfølgelig lukket ind.. Vi var pressede torsdag, hvor der skulle tages gruppebillede, og var arrangeret sightseeing med bus. Jeg havde faktisk set frem til sightseeing, men det var en ren dræber!! Vi sad i en bus uden aircondition, hvor der var 21 grader udenfor og "så" Berlin gennem ruderne med en guide, der havde utroooligt meget at sige.. Hun var især meget fascineret af en kartoffel, der havde reddet den tyske befolkning. Turen var selvfølgelig på tysk. Vi stoppede en gang efter 1,5 time, og da der ikke var udsigt til mere morskab, forlod stort set hele bussen "turen". Vi tog i Tiergarten i stedet, og fik et par øl. Pierre (Napoleon) og Malin delte næsten en HEEEL flaske et eller andet lakrids-shots-halløj, hvilket gav Hanna og jeg en utrolig sjov tur hjem, samt alle de andre mennesker, der var på vej hjem fra arbejde. Prøv at forestille jer en fuld svensker og en fuld franskmand, der kommunikerer på svensk, fransk, tysk og engelsk på én gang! Det kan kun være underholdende!! ;-)




Fredag skulle en tredjedel af studiet til Bundestag inklusiv mig selv. Hold da op et bygningsværk, og en historie! Helt klart et besøg værd :-) Turen lå utroligt sent på dagen, og Bierkeller holdt kæmpe åbningsfest om aftenen. Så Simon, Big B og jeg havde pludselig travlt med at komme hjem til kollegiet, da vi havde aftalt at holde "roomcrawl" inden festen. "Roomcrawlen" gik ud på at vi gik fra kollegieværelse til kollegieværelse, og den person, der boede på værelset skulle sørge for alkohol og musik til gæsterne efter eget valg. Vi nåede rundt på 5 værelser på 2 timer. Vi havde det virkelig sjovt! Jeg var dog ikke i Bierkeller så længe, da jeg fik lidt "hjemve". Jeg savnede mine piger og min familie! Det kan være utrolig udmattende at skulle starte forfra med så mange mennesker på en gang uden at have en eneste, der kender en. Jeg var rigtig træt, og havde bare brug for at være mig selv.
Lørdag fik jeg alt det jeg manglede fredag. Min veninde sendte mig et billede af en flybillet til Berlin, min mormor sendte mig et brev (hvor jeg selvfølgelig begyndte at stortude), og jeg fik skypet med mine niecer og forældre <3 Det var lige hvad jeg havde brug for, og nu har jeg fået fornyet energi! Jeg mødtes med min buddy Nadja, fik farvet hår, og vi fik vindue shoppet i ALT for dyre butikker ;-) Vi var også i Rittersport butikken for at lave vores egen chokolade. Det var bare KANON lækkert! Lørdag aften var hele studiet inviteret til indflytterfest ved to finske piger, Raisa og Lotta. Og jeg kan konkludere: 1. Kollegiefester er bare SÅ meget federe end at gå i byen 2. Erasmus studerende er jo fuldstændig vanvittige til at feste. Jeg er virkelig glad for det "hold" jeg er kommet på! Jeg tror aldrig, at jeg har grint så meget, som de sidste to uger og mødt så mange varme mennesker! Det er så kanon fedt, at møde mennesker fra andre steder i verdenen, og bare føle, at de åbner armene med det samme! Thumbs UP til HELE mit hold <3 Festen sluttede ved en et-tiden, og da de andre tog i byen, tog Adrian og jeg det fornuftige valg, og tog hjem ;-) Hvilket jeg er lykkelig for i dag!

I dag tog Richard, Klaas, Kornelia og jeg på DDR Museum. Et interaktivt museum, hvor man virkelig bliver overrasket over hvilke tilstande, der var helt frem til 1989. Et besøg værd, hvis man er i Berlin. Vi tog på Burgermeister bagefter. Et berømt burgersted, og da vi alle mere end mindre havde tømmermænd, var det, dét perfekte sted at tage hen ;-) SHIT en burger! Det er ikke sidste gang jeg skal derhen... Jeg tror aldrig, jeg har smagt noget SÅ godt (og fedtet)! Men på den anden side, alt ulækkert smager fantastisk dagen derpå. Til sidst tog vi et smut forbi Checkpoint Charlie. 


Nu har jeg lige været ude og løbe.. En længere tur end jeg har kunne siden ulykken - ikke med vilje, men fordi jeg farede vild :D Men hold nu op, det føltes godt at være tilbage!! 5 km uden hovedpine. Jeg er mere end glad. Den næste uge slapper jeg lige lidt af med chokolade, burgere og alkohol ;-) Får løbeskoene kridtet lidt oftere.. Jeg ved dog allerede nu, at der er velkomstfest på fredag (på en båd, der ikke sejler MALIN) ;-) og endnu en indflytterfest lørdag. Meeeen indtil da, kan jeg da være lidt fornuftig!

Masser af kærlighed fra Berlin!!! Home is where your heart is - Danmark <3

xoxo, happiiiiii Katrine      

P.s. Jeg har fundet PRINCE light i dag :D :D :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar